Etiketler

Burger King’in Norveç ajansı DIST Creative tarafından kurgulanan bu stratejide amaç hayran sayısından ziyade doğru hedef kitleye seslenmek. Nitekim Facebook sayfasındaki 38 bin takipçiden kaçının gerçek Burger King hayranı olduğunu anlamak için gerçekleştirilen kampanyada Nisan ayında yeni bir Facebook sayfası açan ajans, bütün takipçilerine yeni sayfayı takip etmemek koşuluyla ücretsiz Whopper sunuyor. Gerekçeleri ise “gerçek” Burger King hayranlarını yalnızca daha fazla indirim isteyen ve olumsuz yorumlarla sayfayı kuşatan kuru kalabalıktan ayırmak.

Takipçi sayısı fazlalığının bir kalite kıstası sayıldığı sosyal medya dünyası için intihar girişimi sayılacak bu uygulama bazı uzmanlara göre kesinlikle kabul edilemez bir strateji hatası. Ancak Burger King İskandinavya Pazarlama Müdürü Sven Hars bu girişimin arkasında durarak nedenlerini şöyle sıralıyor:

“Bu kampanya sadece ücretsiz ürünlerin peşinde olan kalabalıktan uzaklaşmamızı sağladı. Kaç tane hayranımız veya takipçimiz olduğuyla ilgilenmeyi bırakıp, zamanımızı gerçek hayranlarımızın ne istediğine ve bu istekleri nasıl karşılayabileceğimize ayırmaya başladık”

Reklamlar