Etiketler

, , , , , , , , , , ,

Geçtiğimiz 2 hafta içinde Türkiye e-ticaret sektöründe birçok önemli şey oldu. Her sene sonunda bir sonraki sene ile ilgili sektörün önde gelenleri ile yapılan o röportajlar normalde politik söylemlerden oluşsa da, bu sene sonunda görünen o ki gelecek sene 2013′e göre pek bir farklı hal alıyor olacak.

Önce Avrupa’nın en büyük ikinci e-ticaret grubu olan Otto Group’un Türkiye uzantısı Limango ve iştirakleri olan Arabulvar, Bonprix ve OGLI Doğan Online’a satıldı. Sonrasında ise Markafoni ekseninde Türkiye e-ticaret pazarına uzaktan keskin bir bakış attığımız e-ticaret değerlendirmemiz sessiz yığınların çığlığı oldu. Sadece 36 saat içinde yüzbinlerin okuduğu ancak hiç kimsenin paylaşmaya cesaret edemediği bir haber haline geldi.

Daybuyday

Bugün ise dün yazdıklarımızı destekleyen ve bizi de şaşırtan yeni bir haber ile karşınızdayız. Aldığımız duyuma göre Cem Hakko, Dinç Artman ve Hepsiburada ortaklığı ile 2011’in Mart ayında kurulan Daybuyday.com Hepsiburada çatısı altına “Hepsiburada Fashion” ismi ile devrediliyor. Tedarikçilerinden aldığımız bu bilgiye göreDaybuyday.com ürün alımlarını bırakmış durumda ve çalışanlarını da işten çıkarmış veya grup içinde yeniden konumlamış.

Doğan Online’a yakın kaynaklardan edindiğimiz bilgilere göre ise dünya çapında özel alışveriş sektöründe düşen cirolar, Doğan Online’ı bu kararı almaya sürüklemiş. Bugüne kadar %80 indirimli ürün, %20 tam-fiyatlı/sezon ürünü satan Daybuyday, Hepsiburada çatısı altında tam tersi olarak %80 tam-fiyatlı/sezon ve %20 indirimli ürün şekline dönerek Hepsiburada çatısı altında hizmet ve faaliyetlerini sürdürecekmiş. Kaynağımız, Hepsiburada’nın Fashion/Moda konusuna sonsuz inandığını ve bu konuda Hepsiburada’ya inanılmaz yatırımlar yapacaklarını da ekledi.

Cem Hakko veya Dinç Artman’ın yeni operasyondaki yerini veya iş modeline ortaklıklarını henüz bilmiyoruz.

KAYNAK: http://sosyalmedya.co/daybuyday-kapaniyor/

Reklamlar