Etiketler

, , ,

Ogilvy & Mather Dubai’nin başındaki isim olan Christopher Hunt ile Birleşmiş Milletler Kadın Topluluğu (UN Women) bir araya geliyorlar ve kadın-erkek eşitsizliğini topluma hatırlatmak istiyorlar. Bunu yaparken de Google’ın auto-correct yani tamamlama özelliğini kullanıyorlar.

Bu noktada kadın erkek eşitsizliği derken asıl odağın erkeğin (ya da toplumun) kadına olan bakış açısı anlatılıyor demek daha doğru olabilir.

Kadınlar…

Kadınlar araba kullanamazlar.
Kadınlar evde oturmalı.
Kadın yerini bilmek zorunda.
Kadın kontrol edilmeli.

Eylül 2013 itibarıyla çıkan sonuçların görsellere döküldüğü aşağıdaki çalışmalar yalnızca ABD’yi kapsıyor ancak bu görüşlerin farklı şekillerde birçok ülkede karşımıza çıktığını/çıkacağını söylemek mümkün.

Şimdi bir de birilerinden Türkiye için bir çalışma bekliyoruz.

“Kadınlara güvenilmez”

kadinlar-araba-kullanamaz-google-tamamlama

“Kadının yeri mutfaktır”

kadinlar-kole-olmali-google-tamamlama

“Kadın duracağı yeri bilmeli”

kadinlar-kontrol-edilmeli-google-tamamlama

“Kadınlar oy kullanmamalı”

kadinlar-oy-kullanmamali-google-tamamlama

Reklamlar