Etiketler

, , , , ,

Kitap Adı: Mutluluk Dağıtmak    Karı, Tutkuyu ve Amacı Bulmaya Uzanan Bir Yolculuk   Bir E-Ticaret Başarı Hikayesi  Zappos.com

Yazarı: Tony Hsieh (CEO, Zappos.com)

Yayınevi: Boyner Yayınları, 2011

Tek kelimeyle mutlaka alın diyorum, başka bir şey demiyorum. Sadece “şirket nasıl yönetilir”, “internet dünyası” konularında değil “hayatınızdaki tutkularınızı ve amaçlarınızı bulmak yolculuğu ve hayallerinizi gerçekleştirmek ve kişisel serüven” konularında da ilham verici bir kişisel yaşanmışlıklar (tecrübeler) bütünü… Kitabın en güzel yönü de, yazar gibi değil de konuşur gibi, çok samimi ve açık bir uslüpla hayatının akışını kaleme almış Tony. Bu da ayrı bir yetenek.

Zappos, Amazon.com’un 1.2 milyar $’a satın aldığı dünyanın ayakkabı satan en büyük e-ticaret şirketidir. 2009 yılında Fortune dergisinin “Çalışılacak En İyi Şirketler” listesinde 1.

Bu kitapta her satırda “best practice”, “bunlar keşke bizim ülkemizdeki şirketlerde de olsa” diyebileceğimiz çok uygulamalar var, ben birkaç aklımda kalanı yazıp bu yazıyı burada keseyim…

– İşe alınan, ancak eğitim süreci sırasında şirkete uyum sağlayamayacağına kanaat getiren elemanlara işten ayrılmaları için 2000$ ödemeyi teklif etmek

– Mutluluk dağıtarak dünyayı değiştirmeye çalışmak (deliveringhappiness.com diye bir sitesi var zappos’un… şirket çalışanlarının, Tony Hsieh’in resimleri, konuşmaları, videoları, mutluluk yaymak için ufak da olsa yaptıkları… Girin, bakın, şirket kültürü ne boyutlarda…)

– Mutlulukla ilgili bilimsel araştırma sonuçlarını şirket yönetiminde uygulamak

– Çalışanların hem kişisel hem profesyonel gelişimine (sadece profesyonel değil dikkatinizi çekerim!) katkıda bulunmak

– Şirket kültürüne bir numaralı önceliği vermek (Şirket kültürünün basılı kitabı, tedarikçilere, müşterilere ve isteyen herkese her yıl gönderilir. Şeffaflık esastır.)

– Tony Hsieh’in ilk başarılı işi, Zappos değildir. Uzakdoğulu bu gencin başarılı olacağı daha gençten belliymiş. 1999 yılında 24 yaşındayken kurucu ortaklarından olduğu LinkExchange’i (bu sitenin de hikayesini ayrıntılı anlatıyor Tony kitapta. O günün şartlarına göre ne kadar devrimci ve yenilikçi bir site olduğunu göreceksiniz.) Microsoft’a 265 milyon $’a satıyor.(265 milyon$, tüm ortakların payı, kendi payına düşen 65 milyon) Burada ilginç bir nokta var, paraya ne kadar önem vermeyen ve hayallerinin peşinden koşan bir insan olduğunu göstermek açısından: Microsoft, Tony’nin şirkette satıştan sonra 18 ay daha kalmasını istedi. Bu süre kadar kalırsa alacağı para 65 milyon $’dı. Eğer şirkette kalmayıp, hemen giderse 25 milyon$ feda edip 40 milyon$ alacaktı. Ne oldu dersiniz? Ben yoluma yeni projelerle devam ederim dedi, 18 ay boş oturup 25 milyon$ kazanmak istemiyorum dedi, 40 milyon$’ı aldı ve çıktı.

Diğer kitap incelemelerime buradan ulaşabilirsiniz.

Keyifli okumalar:)

Reklamlar