Etiketler

, , ,

Blog ve Bilgi siteleri

Kullanıcının sandığı: Dijital dünyadan, e-ticaret site ve operasyonlarından adil bilgiler alabilirim. Yenilikleri takip ederim. Sektördeki insanları tanırım. Şirketlerin doğru ve yanlışlarını örnekleyip kendi adıma tecrübe kazanırım.

Gerçekte olan: Bize biraz para ver. Banner koyarız, firmanla ilgili çeşitli haberler yaparız. Para vermeyenin ya da sponsor olmayanın haberini yapmayız. Kullanıcı herşeyden haberdar olacak diye birşey yok. Hep aynı şirketlerin haberlerini yapar devam ederiz.

Seminerler ve Aktiviteler

Katılımcının sandığı: Sektörümle ilgili olarak profesyonelleri dinleme şansım olacak. Onların tecrübelerinden faydalanacağım ve kendimce dersler çıkartacağım. Hatta kahve arasında tanışıp özel sorular da sorabilirim. Bunları şirketimin iş modelinde uygulayabilirim hatta kariyer gelişimimde bile kullanabilirim.

Gerçekte olan: Bize para ver. Sponsor ol. Biz sana 5-10 tane giriş bileti verelim. Sen gel şirketinin reklamını yap. Diğer katılımcılara nasıl olsa paralı. 300-500 eurolar verip gelirler. Parası olmayan gelmesin. Yetenekli, süper zekalı insanlar da olabilir ama önce parası olsun. Yoksa parası açsın blog ve bilgi sitemizden daha sonra izlesin. Hatta bunlara da ayrıca  reklam alırız. Oradan da para gelir.

Yatırımcılar

Yatırım alacak gencin hayali: Alacağım yatırımla işi daha da çok büyüteceğim. Ekibi büyüteceğim. Yatırımı yapan firmanın tutacağı danışmanlarla ekibe vizyon sağlayacağım. Çevremde gerçekten işe ihtiyacı olan yetenekli arkadaşları iş sahibi yapacağım. Firma daha da büyüyecek. Ülkeme bir katkım olacak, belki de daha sonra bir dünya devi yatırım yapacak. Hepimiz gurur duyacağız.

Gerçekte olan: Şimdi biz senin sitenin %50 sine 40.000 usd verelim. Paranın az olduğuna bakma. En önemli bilgi ve teknoloji bloglarında haberlerini yaptıracağız. Önce şu kadar yatırım aldı dedirtiriz. Sonra dönem dönem haberlerini yaptırırız. Önümüzdeki ilk seminerde de ayarlarız sen çıkar konuşursun, şirketin reklamını yaparsın. Bu arada zaten sürekli Türkiye pazarını abartarak konuşuyoruz. Yabancı yatırımcıya satışı yaptık mı seni de o zaman kurtarırız.

Son söz: “Biz e-ticaret sektörüne gönül verdik, babamızın hayrına size bilgi veriyoruz” imajı eninde sonunda sektörü krize götürecektir. Bu kadar şişirmenin ve altyapıya gereken önemi vermemenin sonunda, ekosistem mutlaka kendini restart edecektir. O gün geldiğinde tam donanımlı olun. Seminerlerin ve endüstri tabanlı blogların danışıklı haberleri ile günü geçiştirmeyin. Daha çok öğrenin, sorgulayın, derinlemesine irdeleyin ve 2015’i bekleyin.

Bonnyfood.com zor durumda! Son gelişmeler için okuyun!

Vipdukkan.com iflas etti! Son gelişmeler için okuyun!

Başarı kadar başarısızlıklar da yol göstericidir. Son döneme ışık tutacak aşağıdaki yazıları da tavsiye ederim:

https://lifeisalaughter.wordpress.com/2013/03/12/son-yillarda-basarisiz-olup-kapanan-turk-e-ticaret-sirketleri/

https://lifeisalaughter.wordpress.com/2013/04/04/yeni-bir-e-ticaret-sirketi-neden-1-milyon-sermaye-asagisina-kurulamaz/

https://lifeisalaughter.wordpress.com/2013/03/12/bir-e-ticaret-sirketi-neden-iflas-eder/

https://lifeisalaughter.wordpress.com/2013/03/11/turk-e-ticaret-ekosistemine-bir-de-bu-acidan-bakalim/

“Internet dünyası” hakkında daha birçok şey burada!

KAYNAK: http://www.forcemind.com/2012/12/turkiye-e-ticaret-analizi/

Reklamlar