Etiketler

, , , ,

Burada son 10 senenin internet sektörüyle ilgili en önemli kitaplarının bir listesini sunmak istiyorum. Hepsinin Türkçe çevirisi olmadığından, kitaplar yayınlandıkları orijinal baskının ismiyle listeye alındılar.

  1. The Long Tail (Chris Anderson, ABD, 2006)
    Online reklamcılık ve eTicareti en çok etkileyen kitaplardan biri. Chris Anderson “Wired” dergisinin Genel Yayın Yönetmeni.
  2. What would Google do? (Jeff Jarvis, ABD, 2009)
    Google’ın dünyaya getirdiği yenilikleri güzel bir bakış açısıyla ortaya koyan Jarvis aynı zamanda ünlü bir blogcu ve (sanal) köşe yazarı.
  3. Reality Check (Guy Kawasaki, ABD, 2008)
    Dünyanın en çok okunan 50 blogcusundan biri olan, eski Apple müdürlerinden Guy Kawasaki’nin ikinci kitabı, Kendo deneyimlerini paylaştığı, eğlenceli bir kitap.
  4. The Perfect Store (Adam Cohen, ABD, 2001)
    1967 doğumlu Pierre Omdiyar’ın kurduğu eBay’in başlangıç hikayesi – aynı zamanda internetin başlangıçları hakkında zevkli bir belgesel. Adam Cohen kitabı yazarken TIME dergisinin teknoloji yazarıydı.
  5. What is Web 2.0 (Tim O’Reilly, ABD, 2005)
    Bu yazı bir kitap değil, sadece bir makale ama web 2.0 terimini ilk defa geniş bir kitleye tanıttığından ve 2006’da başlayan ikinci internet evresinin teorik altyapısını sunduğundan, bu yazı sanal dünya hakkında yayınlanmış en önemli makaleyi oluşturuyor. Bu arada Tim O’Reilly 1992’de internet hakkında yazılmış ilk kitabı yazan kişi olarak biliniyor.
  6. Don’t Make Me Think! (Steve Krug, İngiltere, 2005)
    Sanal alandaki kullanıcı deneyiminin ilk defa eğlenceli ve anlaşılabilir şekilde kaleme alındığı kitap.
  7. The Future of The Internet (Jonathan Zittrain, ABD, 2008)
    1970 doğumlu, Harvard Profesörü Zittrain’in yazmış olduğu kitap, gelecekteki internetin getirebileceği çelişkileri ortaya koyuyor. Genelde internete son derece mesafeli ve eleştirisel yaklaşan bir kitap. Bence adı “the dark side of the internet” olabilirdi.
  8. Free (Chris Anderson, ABD, 2009)
    “Long Tail” kitabından sonra güzel bir bakış açısı ortaya koyan Chris Anderson, bu kitabında da“Bedava”nın internette ne anlama geldiğini çok iyi anlatmış.
  9. The Future of Reputation (Daniel Solove, ABD, 2007)
    Kullanıcıların internetteki itibarıyla ilgili yazılmış en önemli kitap – Yazarı Washington Üniversitesi Hukuk Fakültesinde profesör.
  10. Telecosm – How Infinite Bandwith Will Revolutionize Our World (George Gilder, ABD, 2000)
    2000 senesinden öngörüler – bugünün bilgisi ile okununca oldukça matrak ve fütüristik geliyor.

Yukarıdaki kitaplardan sadece Chris Anderson’un ilk kitabı “Uzun Kuyruk” adı altında ve Steve Krug’un kitabı “Kullanışlı Web Siteleri Yaratma” olarak Türkçeye çevrilmiş; diğerlerinin tercümesi henüz yapılmamış.

Güncelleme: Free (Bedava)’nın da tercümesi yapıldı, kitapçılarda var.

Bu listeden, Uzun Kuyruk ve Bedava kitaplarının benim yazdığım incelemelerini okuyabilirsiniz!

Internet dünyası hakkında daha fazlası için tıklayın!

KAYNAK: http://www.sinaafra.com/93

Reklamlar