Etiketler

, , , ,

E-ticaret Sistemi Seçerken 3 Ana Alternatif

Bir e-ticaret işinin en önemli kısmı olan altyapısının seçiminde karşınıza 3 ana alternatif ve bunların alt kategorileri çıkacaktır. Bu 3 kategoriyi de tek tek inceleyelim.

1) Ücretli E-ticaret Paketleri

    • Kiralanan E-ticaret Paketleri:

Aylık ya da yıllık bir ücret karşılığı kiralayarak kullanacağınız ve genellikle kiralayan şirketin sunucularında barındırılacak modeldir.

Avantajları:

Teknik maliyet ya da teknik bilgi neredeyse gerektirmez, güncellemeler kiralayan şirket tarafından yapılır, güvenlik kiralayan şirketin sorumluluğudur, giriş maliyeti düşüktür, teknik destek imkanı vardır ve genellikle fiyata dahildir.

Dezavantajları:

Tasarım ve teknik olarak esnekliği sınırlıdır, belirli büyüklükten sonra sunulan özellikler yetersiz kalabilir, üçüncü parti yazılımlara (muhasebe, stok yönetimi, vs) entegrasyonunda limitler olabilir.

    • Satın Alınan E-ticaret Paketleri:

Satın alıp, kendi sunucularınızda barındırdığınız e-ticaret paketleri bu modele dahildir. Genellikle bir sefer satın alma/lisans ücreti ve yıllık olarak güncellemelere ulaşım için bir ücret ödenir.

Avantajları:

Genellikle bütün koda ulaşabileceğiniz için tasarım ve teknik olarak daha esnektir, satın aldığınız şirket ücretli ya da ücretsiz teknik destek sunar.

Dezavantajları:

Giriş maliyeti yüksektir, güvenlik ve bakım maliyetleri genellikle size aittir, güncellemeleri kendiniz uygulamanız gerekir.

2) Ücretsiz E-ticaret Paketleri

Ücretsiz e-ticaret paketleri açık kaynak ve yarı açık ya da kapalı kaynak olarak ikiye ayrılır. Tamamen açık kaynak sunulan ücretsiz çözümler genellikle gönüllü bir ekip tarafından yazılır. Yarı açık/kapalı kaynak sunulan çözümler ise genellikle bir şirket tarafından hazırlanır ve ücretli olarak sunulan plugin ve add on dediğimiz ekstra özellik seçenekleri olan bir gelir modeli vardır.

    • Açık Kaynak Ücretsiz Çözümler:

Tamamen ücretsiz sunulan ve bütün kodu açık kaynak olarak hazırlanmış e-ticaret sistemleri/scriptleri bu kategoriye girer.

Avantajları:

Giriş maliyeti, ücretli/ücretsiz tema çeşitleri, esneklik (teknik bilginize göre dezavantaja da dönüşebilir).

Dezavantajları:

Güvenlik sorunu, teknik maliyetler, destek sorunu, güncellemeler size aittir ve ücretsiz çözümler ücretlilere göre daha sık güncellenir.

    • Yarı Açık/Kapalı Kaynak Ücretsiz Çözümler:

Genellikle şirketler tarafından sunulur. Bir e-ticaret sitesinin temel işlevlerini barındırır. Ekstra fonksiyonellik ve esneklik için genellikle ücretli plugin ve add on’lar sunarak gelir modeli oluşturmuştur.

Avantajları:

Giriş maliyeti, teknik destek (genellikle sunan şirket ücretli verir).

Dezavantajları:

Esneklik, teknik maliyetler, güncellemeler genellike size aittir, ya da ekstra bir ücret karşılığı sunulur.

3) Kişiye Özel E-ticaret Çözümleri (Custom Solutions)

Tamamen kendi ihtiyaçlarınıza göre hazırlanmış e-ticaret sistemleridir. Genellikle sıfırdan kodlanmaya başlansa da, bazı durumlarda kodun temeli açık kaynaklı ücretsiz çözümlerden alınıp, üstüne gerekli kodlamalar yapılır.

    • Custom Çözüm Sunan Şirketler:

Custom çözüm sunan şirketler genellikle enterprise level dediğimiz, belirli bir büyüklüğe gelmiş e-ticaret şirketlerine, %100 şirketin ihtiyaçlarına göre tasarlanmış ve planlanmış çözümler sunarlar.

Avantajları:

Esneklik, Ölçeklenebilir (scalability), üçüncü parti yazılımlara tam entegrasyon (ERP veya spesifik bütün yazılımlara full entegrasyon), güvenlik.

Dezavantajları:

Maliyet doğal olarak hazır paketlerden daha yüksektir, Sistemi size özel hazırlayan şirkete uzun vadeli ticari bağımlılık konusu başta planlanmalıdır.

    • Kendi Geliştireceğiniz E-ticaret Altyapısı:
Avantajları:

Esneklik, Ölçeklenebilir (scalability), üçüncü parti yazılımlara tam entegrasyon (ERP veya spesifik bütün yazılımlara full entegrasyon), güvenlik.

Dezavantajları:

Maliyet en büyük dezavantajdır. Kendi yazılımınızı kullanıyorsanız teknik ekip kurmanız kaçınılmaz olabilir.

E-ticaret işine girerken ya da altyapınızı değiştirirken, mümkün olduğunca genel hatları ile çözüm alternatiflerinizi paylaştık.

Yazının başında da belirtildiği gibi, her şirkete uygun, mükemmel bir e-ticaret çözümü yoktur. Projenizin ihtiyaçlarına, bütçesine, olmazsa olmaz özelliklerine, teknik bilginize ve daha birçok kritere göre seçeceğiniz e-ticaret sistemi değişiklik gösterir.

Umarız bu yazı, e-ticaret sistemi seçme aşamasında alternatiflerinizi, avantaj ve dezavantajlarını, en basit hatları ile incelemenize yardımcı olmuştur.

Kullanacağınız e-ticaret sistemini seçmeden önce doğru yapılmış bir iş planı ve öngörü (projection), seçtiğiniz altyapının ihtiyaçlarınızı daha uzun süreli karşılamasını sağlayacaktır.

Internet dünyası hakkında daha fazlası burada!

KAYNAK: http://eticaretmag.com/e-ticaret-sistemi-secerken-ilk-adim/

Reklamlar