Etiketler

, , , , , , , , , ,

1.YÖNTEM
ARAMA MOTORU PAZARLAMASI (SEARCH ENGINE MARKETING – SEM)

SEM Nedir? SEM (Search Engine Marketing), SEO (Search Engine Optimization)’yu da içeren geniş kapsamlı bir tanımlama içerir.

İnternet üzerinden markanın ürün veya hizmetinin tanıtım yada pazarlamasına yönelik olarak; “Arama Motoru Optimizasyon Tekniklerini” (Search Engine Optimization – SEO) kullanarak belli bir anahtar kelimede, arama motoru sonuç sayfalarının (SERPs) algoritmik listelerinde geri dönüşüm sağlayacak şekilde kullanıcılar tarafından bulunabilir olmaktır. (Organik arama sonuçları listesinde belli bir anahtar kelimede önde çıkmak.)
Belli bir anahtar kelimede oluşan organik arama sonuçları SERPs içindeki bileşenlerden sadece biridir. Bunun dışında SERPs sonuçlarında geri dönüşüm sağlayan kaynaklar; sponsor (Google için Adwords) listeleri, görüntüler, haberler, haritalar, bloglar, videolar, önerilen anahtar kelimeler vb.

SEM’in diğer bir parçası da “Sosyal Medya Pazarlaması” (Social Media Marketing – SMM)’dır. Sosyal Medya Pazarlaması hedef kitleye doğrudan ulaşarak marka ürün yada hizmet bilinirliğini artırıp satış hedeflerini artırmaktır..

2.YÖNTEM
ARAMA MOTORU OPTİMİZASYONU (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION – SEO)

Arama Motoru Optimizasyonu (Search Engine Optimization – SEO) organik yada tamamen algoritmik olarak arama sonuçlarını etkilemektir. Arama Motoru Optimizasyon (Search Engine Optimization – SEO) teknikleri teknolojik gelişmeler ve rekabetin artması nedeni ile her geçen gün kendini yenilemekte ve gelişmektedir.

Arama Motoru Optimizasyon (Search Engine Optimization – SEO) tekniklerini kullanılarak ticari markanızı çok geniş kitlelere ulaştırıp yüksek getiriler elde edebilirsiniz. Ancak bunun için bir “SEO Uzmanına” değil iyi bir “SEO uzmanına” ihtiyacınız bulunmaktadır. SEO yapmak basit gibi görünür ama asla değildir. DİKKAT! İyi bir “SEO Uzmanı” sizi vezir eder. Kötü bir SEO uzmanı ise sadece zaman ve gelir kaybıdır !

3. YÖNTEM
SOSYAL MEDYA PAZARLAMASI (SOCIAL MEDIA MARKETING -SMM)

Sosyal Medya’nın kitlelere ulaşma gücü markaların sosyal medya üzerinden ticari faaliyetlerini artırma sürecini doğurmuştur. Dünyada “Social Media Marketing” (SMM) olarak adlandırılan “Sosyal Medya Pazarlaması” Facebook, Twitter, Google Plus, Pinterest, Linkedin vb. sosyal ağlar üzerinde markayı temsil ederek marka ürün hizmet bilinirliğinin satış süreçlerini olumlu yönde etkileyecek biçimde yönetilmesidir.

4. YÖNTEM
EMAIL PAZARLAMA (EMAIL MARKETING)

Potansiyel yada mevcut müşterilere e-posta yoluyla ticari mesajların gönderilmesi ile yapılır. Satış yapmak, marka bilinirliği oluşturmak, güven oluşturmak, duyuruda bulunmak vb içeriğe sahip olabilir. Genellikle mevcut müşteri veritabanı üzerinde müşteri sadakatini artırmak ve satış yapmak üzere “Email Marketing” yapıldığı gibi, potansiyel müşteri grupları içinde listeler yapılarak yeni müşteriler oluşturmak üzere de “Email Marketing” çalışmaları yürütülmektedir.

5. YÖNTEM
VİRAL PAZARLAMA (REFERAL MARKETING)

Virüse benzetildiği için kulaktan kulağa çok hızlı bir biçimde yayıldığı için “Viral Pazarlama” olarak adlandırılır. Bir marka ürün yada hizmeti ile ilgili firma dışında firma ile ilgili olmayan birileri tarafından olumlu nitelikte geniş kitlelere ulaşacak şekilde paylaşımlarda bulunulmasıdır. Ör: Ülker Çokoprens’i çok seven birinin bu ürünle ilgili ticari kaygı gütmeden bir video çekmesi bu videonun çok sayıda kişi tarafından izlenmesi viral pazarlamaya örnektir. Firmalar bunu amatör çekim olarak ajanslara da yaptırabilmektedirler. Aynı mantıkla Twitter’da firma dışı kişilerce övücü tweet atılması ve bunların RT yoluyla çok fazla kişiye ulaşması “Viral Pazarlama” örneklerindendir. Son zamanlarda çok fazla takipçisi olan kişilerle anlaşılarak marka tarafından bu tarz tweetler attırılmaktadır. Facebook, Ekşi Sözlük vb popüler web sayfalarında da benzeri uygulamalar görmekteyiz.

6. YÖNTEM
SATIŞ ORTAKLIĞI (AFFILIATE MARKETING)

“Affiliate Marketing” ürün yada hizmetinizin satışına katkıda bulunacak ortaklar oluşturarak oluşturdukları katma değer oranında belli bir miktar gelirinizi paylaşmanız demektir. Gelir ortaklığı modeli olarak da adlandırılmaktadır.

Bu gelir ortaklığı modelinde her bir ortağınızın özel linki bulunmakta dolayısıyla ortaklarınızdan gelen satışla sonuçlanan tıklamalar ölçümlenebilmekte ve bunun karşılığında küçük bir miktar kar payı ortağınızın hesabına yatırılmaktadır.

Çoğu firma “SEM, SEO, SMM, Email Marketing vb.” yöntemleri kullanmakta ancak “Affialite Gelir Ortaklığı Modelini” göz ardı etmektedir. Bu pazarlama yöntemini neden uygulamanız gerektiği ile ilgili küçük bir ipucu! Çok eski bir pazarlama yöntemi olan “Affialite Gelir Ortaklığı Modelini” yaygın bir biçimde ilk uygulayan şirket bugün bir dünya devi olan http://www.amazon.com olmuştur.

7.YÖNTEM
İÇERİK PAZARLAMA (CONTENT MARKETING)

“İçerik Pazarlamada” temel hedef potansiyel müşteri kitlesiyle, bilgilendirici ilgisini çekecek içerik paylaşımına giderek etkileşime geçebilmek, marka tanıtımını yapmak ve potansiyel müşterilerin mevcut müşterilere dönüşmesine katkıda bulunmaktır. “İçerik Pazarlamaya” en uygun kullanım alanları; sosyal medya ağları, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, micro blogsayfaları, blog sayfaları, email vb.

8. YÖNTEM
INBOUND MARKETING

Bu kavram dijital dünyada “Arama Motoru Pazarlaması” (Search Engine Marketing – SEM) ile de doğrudan ilgidir. Sizin müşteriye değil de, potansiyel yada mevcut müşterilerinizin size ulaşması sonucunu doğuran satış odaklı iletişim çalışmalarının yürütülmesidir.

9. YÖNTEM
VIDEO PAZARLAMA (VIDEO MARKETING)

“İçerik Pazarlama” ve “Viral Pazarlama” ile doğrudan ilişkili olan bu yöntemde temel amaç müşteri ile etkileşim halinde bulunmak potansiyel ve mevcut müşterilerle bağlantı kurmaktır. Video pazarlama son yıllarda özellikle YouTube gibi video sitelerinin popülerliğinin artması ile oldukça güçlü ve önemli bir konuma gelmiştir. “Video Pazarlamada” genellikle çok uzun olmayan ürün hizmet yada marka ile ilgili açıklayıcı bilgilendirici videolar hazırlanarak popüler video sitelerinde paylaşılır.

10. YÖNTEM
BANNER REKLAMLARI

Hedef kitleye yönelik olarak yüksek trafikli 3.taraf web sayfalarıyla markanın bilinirliğini artırmak yada ürün satışını gerçekleştirmek için yapılan reklam çalışmalarıdır. Bu çalışmalarda hazırlanan reklam banner’lar sayfa bütünlüğü içinde dikkat çekici olmalıdır. Dikkat edilmesi gereken diğer bir husus ise anlaşılır olmasıdır. Zira kullanıcı sizin reklamınız için o sayfaya girmemiş ancak reklamınız dikkatini çekmiştir. Ayrıca onu anlamaya çalışması reklamınızı geçip ilgilendiği konuya devam etmesine neden olabilir. Sonuç olarak 3.taraf yüksek trafikli sitelerle yapılan banner reklam çalışmaları anlaşılır, çarpıcı ve kısa olmalıdır.

SEO konusunda daha fazla şey öğrenmek için bunlara da göz atın;

https://lifeisalaughter.wordpress.com/2013/03/12/e-ticaret-sitelerinin-yaptigi-6-kritik-seo-hatasi/

https://lifeisalaughter.wordpress.com/2013/03/12/e-ticaret-siteleri-icin-seo-neden-onemlidir/

https://lifeisalaughter.wordpress.com/2013/03/06/seo-kavramina-olan-ilginin-boyutu/

Internet dünyası hakkında daha fazlası burada!

Reklamlar