Etiketler

,

Hz Muhammed: “Allahume Er-Refik el-Ala (Allah’ım Yüce Dosta)”
Hz. Mevlana: “Rabbimiz beni kendi hazretine davet ediyor… Artık gitme zamanıdır… Ya Azrail! Çabuk ol… Beni Rabbime çabuk kavuştur”
Julius Caesar (Roma İmparatoru MÖ 44): “Sen de mi Brütüs?..” 
Mustafa Kemal Atatürk: “Vealeykümmeselam…” 
Fatin Rüştü Zorlu: “Allah memleketi korusun… Millete zeval vermesin… Haydi Allah’a ısmarladık”  – Necip Fazıl Kısakürek: “Demek böyle ölünürmüş…”
Ernesto Che Guevara: “Vur korkak herif… Sonuçta sadece bir adam öldüreceksin…” 
Cemal Süreya:
“Ölüyorum tanrım… Bu da oldu işte…Her ölüm erken ölümdür…Biliyorum tanrım…

Ama ayrıca aldığın şu hayat

Fena değildir

Üstü kalsın…”

– Benito Mussolini: “Beni göğsümden vurun…” 
Deniz Gezmiş: “Yaşasın tam bağımsız Türkiye… Yaşasın Marksizm Leninizm… Yaşasın Türk ve Kürt halklarının kardeşliği… Yaşasın işçiler köylüler… Kahrolsun emperyalizm!..” 
Marco Polo: “Kimse bana inanmayacağı için gördüklerimin yarısını bile arlatmadım…” 
Oğuz Atay: “Merak etmeyin… Daha ölmedim…”
Yahya Kemal Beyatlı: “Buna bir çare yok mu ya Rabbil alemin?..” 
Oscar Wilde: “Ya duvar kağıdı gidiyor, ya da ben… Ölüm kaderde var… Yaşayıp köhnemek hazin…” 
Vespasien Roma İmparatoru: “Bir imparator ayakta ölmeli…”
– Yatağının başucundaki kandil alev alan Voltaire: “Ne? Daha şimdiden alevler ha?”
Karl Marx: “Hadi oradan. Son sözler yeterince doğru söz söylememiş aptallar içindir”
– Canlı gömülmekten korkan ünlü besteci Chopin: “Beni kesip, içimi açmalarını sağlayacağına yemin et. Böylece canlı canlı gömülmekten kurtulurum”
Sir Winston Churchill: “Her şeyden öyle sıkıldım ki…”
– Asılmadan önce son bir içki içmek isteyen katil Neville Heath: “Tüh, bunu duble yapsaydınız keşke…”
George Bernard Shaw: “Bu da benim için yeni bir deneyim olacak”
Richard Wagner: “Bu cehennemin aşağılık yaratıklarına çok düşkünüm ve onların hasretini çekiyorum”
– Fransız ressam Eugene Delacroix: “Mezarıma ne resim ne heykel ne de fotoğraf, hiçbir şey koymayınız”
– Ünlü edebiyatçı Gogol: “Bir merdiven, çabuk bir merdiven getirin”
Goethe: “Biraz daha ışık”
– Pakistanlı şair İkbal: “Haşa ben ölümden korkmuyorum. Çünkü ben Müslümanım. Her Müslümana yakışan da ölümü tebessümle karşılamaktır. Hakikaten ölüm ebediyet alemine açılan ilk perdedir”
– Filozof Kant: “İşte bu iyi”
– İngiliz şair Lord Byron: “Her şey bitti, artık çok geç”
– Vatan şairi Namık Kemal: “Biraz dinleneyim”
Peyami Safa: “İşte bu fena”
Victor Hugo: “Siyah bir ışık görüyorum.”
Ludwig van Beethoven: “Komedi Bitti.”
– (”Tanrı ruhunu affetsin” diyen papaza karşılık olarak) Charlie Chaplin: “Neden olmasın? Ne de olsa kendi malı.”
Albert Einstein: “Ben görevimi burada bitiriyorum.”
Wolfgang Amadeus Mozart: “Ölümün tadı, dilimin ucunda. Bu dünyadan olmayan bir şey hissediyorum.”
Anatol Frans (Jacques Anatole François Thibault), Vaslav Nijinsky, Giuseppe Garibaldi ve (Lord George Goldon) Byron, ölüm döşeğinde aynı sözleri söylemişlerdir: “Ana!”
Kraliçe Anna Maria Antoinette, ölüm döşeğinde tamamiyle soğukkanlıdır. O, idam sehpasına çıktığı zaman bilmeden celladın ayağının üstüne çıkmış ve şunu söylüyordu: “Özür diliyorum mösyö, istemeden oldu”.
Knyaz Mihail Romanov, idamdan önce çekmelerini cellatlara vererek şöyle demiştir: “Çocuklar, istifade edersiniz, ne de olsa, çar çizmeleridir!”
– Besteci Edward Grieg‘in veda sözleri: “Eger bu kaçınılmazsa, ne yapmalı…”
– Scotlandlı tarihçi Thomas Carlyle, ölürken huzurlu bir şekilde şöyle der: “Demek ki, ölüm böyleymiş”
Honoré de Balzac, son nefesinde romanlarından birinin kahramanı olan doktor Bianchon’u hatırlayarak şöyle der: “O, beni kurtarabilirdi…”- Ünlü ressam Leonardo Da Vinci, ölüm anında şöyle demiştir: “Ben Allah’ı ve insanları tahkir etmişim! Eserlerim, benim istediğim yüksekliğe yetişmedi!”- Prusya kralı I. Frederich, ölürken keşiş onun yatağı başında dualar okuyup, “Bu dünyaya nasıl gelmişsem, öyle de gideceğim” sözlerini söylüyorken Frederich, onun elini iteleyerek şöyle demiştir: “Beni çıplak gömmeyin, hele de, bayram (merasim) giysisiyle!”- Roma imparatoru Neron, ölüm döşeğinde bağırarak şöyle demiştir: “Kaçıncı sanatkar ölüyor!”

– “Söylenmiş fikir yalandır.” ifadesinin müellifi Feodor Tütçev‘in son sözleri şöyle olmuştur: “Fikri iletmek için söz nasıl da ağrılıdır”.

Henrich Ibsen bir kaç yıl felçli halde yattıktan sonra ölümüne az kala şöyle demiştir: “Aksine olsaydı, ölümle yüzleşirdim.”

Nadejda Mandelstam, ölüm anında kız kardeşine şöyle demiştir: “Sen hiç de korkma.”

Pablo Picasso‘nun son sözü “bass gitarist” Pol Makkartni’yi o kadar coşturmuştu ki, ünlü şarkılarının birinde bu sözleri alıntılamıştı: “Kendim için, sağlığım için, bir daha axı içemeyeceğimi siz bilirsiniz!..”

– 22 Ağustos 1883’te Paris yakınlarındaki Bujival’da ölen İvan Sergeyeviç Turgenyevin son sözleri çok ilginç olmuştur: “Aşklarım, elveda, benim beyazımsılarım…”

– Filozof  Emmanuel Kant, ölürken aşağıdaki ifadeyi tekrarlamıştır: “Das ist gut”

Lev Tolstoy’un son sözleri hakkında çeşitli görüşler vardır. Bir rivayete göre o, son olarak “Gerçeği seviyorum!” demiş, başka bir rivayete göre ise “Anlayamıyorum.” demiştir.

“Hayatın içinden” daha fazlası için buraya!

