Etiketler

, , , , , , , , , , ,

  • Bu yazıya konu olan model, abonelerinize her ay bir kutu göndermek. Müşteriler kutuda neler olabileceğini başlık olarak biliyor ama içindekileri ancak açınca öğreniyor.
  • Sisteme üye olanlara her ay sürpriz bir kutu gönderilen modelde para abonelikten kazanılıyor.  İdeal olan, kutudan çıkan ürünlerin değerinin aylık ödenen ücretten yüksek olması. Ama bu çok da şart değil. O ürünleri ilk kullananlardan biri olmak yahut ilginç ürünlerle karşılaşmak da abonelerin bu hizmeti kullanma nedeni olabiliyor. (Bir kutunun içeriğini şurada görebilirsiniz.)

Birchbox ile başladı

  • Modelin mucidi bildiğim kadarıyla Birchbox. En azından onlardan sonra popüler oldu. 2 kadının kurduğu siteyi ilk kez Ekim 2010′da aldıkları yatırım vesilesiyle duyduk.
  • Birchbox’ta basit ama iyi bir fikirden yola çıkılmıştı. Malum, makyaj malzemesi firmaları yeni ürünlerinin bir kısmını tester (sample) olarak ücretsiz dağıtıyor. Bu örnek ürünler kadınlara dergi promosyonu, satış noktası gibi kanallarla ulaştırılıyor.
  • İşte Birchbox bu ürünler için yeni bir dağıtım kanalı yaratıyordu. Üstelik bedava dağıtılan ürünleri parayla satarak hem yeni makyaj malzemesi kullanmaya yatkın hem de alım gücü yüksek bir kitlenin kullanımına sunuyordu. Yani ürünleri doğru hedef kitleye ulaştırmış oluyordu. Birchbox’ın başarısı toplamda 12 milyon dolar yatırımlataçlandırıldı.

Model klonlandı ve çeşitlendi

  • Kutulu modelin kaderi tüm yeni çıkan iş modelleriyle benzer oldu tabii. Önce kendi ülkesinde, ardından Avrupa’da (GlossyboxJolieBox) ve tabii Türkiye’de (Lilakutu,VanilyaclubLuxybox) klonlandı.
  • Klonlama furyası devam ederken kimileri de makyaj malzemesiyle başlayan sürpriz kutunun içeriğini farklı ürünlerle çeşitledi. Örneğin, Lovewithfood‘un kutusundan gurmeler için tadımlıklar, Blissmobox‘ın kutusundan organik yiyecekler ve çevre dostu ürünler, Babbaco‘nun kutusundan çocuğunuz için eğitim araç gereçleri çıkıyor.
  • Birchbox’ın 2012′de IPO yapabilecek büyüklüğe erişeceğini öngörenler var. Fakat öte yandan, makyaj malzemeleri firmalarının tester olarak dağıttığı ürünlerin sınırlı sayıda olduğunu, bunun da modelin büyümesindeki en büyük engel olacağını savunanlar da yok değil.
  • Model hakkında ne düşündüğünüzü, sizin gördüğünüz avantaj-dezavantajlarını, ne tür versiyonlarının yapılabileceğini yorum olarak yazarsanız sevinirim.

Birbirinden güzel siteleri keşfetmek için buraya bakın!

Internet dünyası detaylı haberlerle burada!

KAYNAK: http://ersanozer.com/is-modeli-abonelere-her-ay-surpriz-bir-kutu-gondermek/

About these ads